Geplaatst op: 22-03-2018Naar overzicht

Vlogcampagne voor het verbeteren van imago zorg en welzijn22 mrt 2018

Bijna elke dag verschijnen er berichten over de personeelstekorten in zorg en welzijn. Ook in Flevoland. Een van de oorzaken van de tekorten is het imago van de sector. Veel mensen hebben een onjuist en vaak negatief beeld van het werken in zorg en welzijn. Zowelwerk is samen met werkgevers, onderwijs, gemeenten en UWV gestart met het Regionaal Actieplan Aanpak Tekorten (RAAT). De deelnemende partijen hebben de ambitie uitgesproken om het imago van de sector gezamenlijk aan te pakken. Er is gekozen voor een vlogcampagne om met name jongeren enthousiast te maken voor werken en leren in zorg en welzijn. De campagne wordt in samenwerking met collega-organisatie Utrechtzorg ontwikkeld.

Het mes snijdt aan twee kanten
In de vlogcampagne gaan medewerkers én stagiaires vloggen over hun werk. De vloggers worden hierin getraind en begeleid. De vlogs worden via diverse kanalen verspreid om met name jongeren enthousiast te maken. Maar het mes snijdt aan twee kanten: voor werkgevers biedt deze vlogcampagne de kans om eigen medewerkers positieve energie te geven en de organisatie te laten zien.

Aansluiten
De campagne is gericht op het imago van de sector als geheel en staat dus open voor alle branches in zorg- én welzijn. De werkgroep komt begin mei weer bijeen. Wilt u ook aansluiten? Neem dan contact op met Annick van der Hoeven (a.vanderhoeven@zowelwerk.nl) of Karlijn de Vries (k.devries@zowelwerk.nl).